Agressie vermijden door middel van een training bij G4S
Wanneer je werkzaam bent in een winkel of een andere plek waar veel mensen komen, wil je agressie vermijden. Bepaalde ongewenste handelingen van het (winkelende) publiek, zoals een winkeldiefstal kunnen leiden tot agressie. Ik ben zelf werkzaam in een winkel en heb te maken gehad met agressie. Op een dag zag ik dat een klant iets in zijn jaszak stopte, ik liet er naar toe om te vragen wat hij in zijn jaszak stopte. De man in kwestie werd toen ineens ontzettend boos en viel me aan. De dagen erna was ik erg op mijn hoede en zelfs een beetje bang voor herhaling. Mijn leidinggevende besloot toen dat het personeel speciale trainingen moest volgen, om te leren beter met dit soort incidenten om te gaan.
Agressie vermijden, hoe doe je dat?
Laat ik beginnen met zeggen dat je agressie nooit helemaal kunt vermijden. Wel kun je jezelf trainen om beter met dit soort situaties om te gaan. En dat is precies wat je leert tijdens deze training. Ik heb samen met mijn collega’s een crisismanagement- en agressietraining gevolgd, de trainingen bestonden uit zowel theorie als praktijk. Bij de trainingen draait het heel erg om preventie. Je leert welke soorten geweld er bestaan en waar het precies misgaat. Er worden veel voorbeelden uit de praktijk gegeven waardoor je dus leert op basis van echte situaties. Ik vond dit heel leerzaam en heb veel geleerd tijdens deze training over agressie vermijden.
Bekijk aanbod trainingen
Ben jij dus op zoek naar een goede training om te leren hoe je agressie kunt vermijden? Kijk dan eens op de website van G4S, zie bieden diverse trainingen aan. Zo kun je bij hun niet alleen terecht voor een agressie vermijden training, maar ook BHV, EHBO en nog veel meer. Neem nu een kijkje op de website.